Förlust i sista matchen

Sista natten med gänget och första, och sista igen.

IK Gauthiod – U 2-1

”Sista natten med gänget” det säger jag ju varje år nuförtiden, denna gång var det sista natten med LEIF, som ledare i alla fall.

”Första natten med gänget” var det för Lelle Lennartsson som gjorde debut i LEIF dräkten, han gjorde ett inhopp på ca 20 minuter i slutet men han gjorde väl inget direkt avtryck i konstgräset i Grästorp.

”Sista gången igen” gäller Berglunds frispark högt upp på egen planhalva, den gör han aldrig om igen det är jag övertygad om, han springer upp nästan till mittlinjen och drar en frispark mot Gauthiods mål som dom i princip rensar undan mot vårt mål, Berra springer och kastar sig och klarar bollen till hörna, skadar sig lite i axeln också tror jag och på den efterföljande hörnan gör Gauthiod 2-1. Han tar nog inga frisparkar utanför straffområdet någon mer gång, han gjorde också många bra räddningar och han är en av mina favoritkillar i LEIF.

Vi ställde upp med följande lag: Christoffer Berglund – Joakim Berg, Erik Leinonen, Martin Sjöblom, Fredric Corneliusson – Mikael Bengtsson, Sebastian Arvidsson, Erik Wärmé – Tim Dalek, Medi, Felix Johansson. Avbytare var Philip Ivarsbo Granat, Tobias Gustafsson och Daniel Lennartsson.

Gauthiod började matchen bäst, dom hade första kvarten, vi den andra och det var jämt den tredje, dom fick ett mål och hade ledningen med 1-0 i paus.

I paus bytte vi ut Tim Dalek och satte in Tobbe G på topp och drog ut Medi mer mot vänsterkanten, detta gjorde att vi fick lite mer tryck framåt, Medi vaknade till liv och gjorde 1-1 målet i den 66:e minuten, detta på sedvanligt måltjuvsvis genom att tåa till bollen när målvakten och alla andra var säkra på att chansen var borta. Philip kom in istället för en skadad Cambiasso när det var en halvtimma kvar och Lelle fick chansen sista tjugo då Felix gick ut.

Sedan kom då vinstmålet men det har jag ju redogjort för i det tredje stycket.

Spelet blev lite grinigt i slutet av matchen, Jocke Berg blev helt rätt utvisad efter två gula kort och det finns ingen i Grästorp som älskar Wärmé det kan jag garantera.

Domarna gjorde en bra insats, som vanligt på denna höga nivå som vi spelar.

Slutligen vill jag bara säga, grattis till seriesegern i Västra Elitreserven, kommunens näst bästa lag.

Tack och adjö för denna säsong, jag kommer nog med en sammanfattning senare under hösten.

Betyg

Erik Wärmé