Förlust i sista matchen!

Lilla Edets IFLärje/Angered 1-4 (0-1)

Mål: Tersing
Varning:Sölta

Laget:
                         Tom
Leinonen   Sölta    Berg   Freddan
Olsson Jonathan Erlandsson Graff
              Mellqvist Tersing

Ers. Viktor (in 35 mot Graff)
Sebbe (in 80 mot Leinonen)
Meddi (in 80 mot Sölta)
Anton, Rigge, Mike, Berglund

Tyvärr lyckades vi inte ta revansch på Lärje/Angered och att vinna sista matchen i LEIF's historia. Vi hamnade åter igen i underläge och Lärje började piggt och med ett rörligt anfallspel. Seriens skyttekung Alushaj satte också 1-0 från en stolpretur redan efter 9 minuter. Vi hade de tufft en period i första och fick jaga mycket boll och hade svårt att hålla boll när vi väl vann den. Men efter 30 minuter börjar de slarva en aning och vi får vinna boll högre upp i banan och kommer till några halvlägen, tyvärr är sista-pass och inlägg för dåliga för att hota på allvar.

Men deras något avslappnade stil ger oss hopp i paus och vi kvitterar också efter 49 minuter när Tersing nickar in Erlandssons nickskarv. Nu är vi inne i det och får mer grepp om dem, vi trycker fram mer folk och kommer till inläggslägen mycket mer i denna perioden. Därför är det synd att domaren, som jag bedömer det efter min position och känsla, missar att blåsa straff när Erlandsson vräks ner bakifrån i straffområdet. Eventuellt ledningsmål där så hade vi fightas till oss ett helt annat slut på matchen och säsongen. Nu sätter de med viss hjälp från oss 2-1 med kvarten kvar och vi får försöka chansa på att jaga ytterligare kvittering. När vi går över till 3-4-3 i slutet och säljer folk i offensiven åker vi på två snabba baklängesmål signerat skyttekungen Alushaj i minuterna 88 och 90 och matchen slutar 1-4.

Givetvis tråkigt och "torska" denna sista matchen men Lärje/Angered är ett skickligt lag som spelar fint och tekniskt och slutar också trea i serien efter Fässberg och Uddevalla. Dessa tre lagen har spelat klart bäst fotboll och det har också gett resultat. Vi själva har haft en tung säsong och spelade till slut ihop 25 poäng, givetvis en missberäkning och varken jag eller killarna är nöjda med det. Noterbart är att vi tappat 14 poäng till de fyra lagen under oss i serien men som tur är så har vi lyckas slå topplagen Fässberg och Velebit på hemmaplan och de har räddat oss i år.

Lilla Edet med befintlig styrelse, nya arbetsgruppen, truppen och föreningsmännsikor får ladda om och utvärdera säsongen. Synpunkter och åsikter finns det gott om, vilket är positivt. Det gäller bara och samla ihop dem och göra något av dem. Därefter får man komma tillbaka starkare som ny förening och trots allt så är division 3-statusen intakt, vilket känns väldigt skönt!

Tack för i år!

/Daniel Lennartsson