Ytterby Cup

Jon Spjuth gjorde debut i edet tröjan idag när våra seniorer var iväg och spelade i Ytterby Cup. Man förlorade första matchen. Men i andra matchen så vann man efter mål av Marcus Sandbäck, Emil Bengtsson och Magnus Hansson. Det räckte att man skulle få lika i tredje matchen för att komma vidare till slutspel. Man ledde matchen med två noll efter mål av Marcus Sandbäck och Marcus Olsson men man slarvade och ett reducerings mål kom med fem minuter kvar. Kort där efter fick Ahlafors straff som man gjorde mål på. Men Edet klarade av att hålla två två och gick där med vidare till slutspelet som spelas på Lördag i Kungälv. På lördagen har vi ett till senior lag som ska spela cup i Zenta cup som spelas i Stenungssund.

Resultat ifrån Cupen

Fässberg     - Lilla Edets IF   4-0